top of page

Brownie (Negresă)


Nu țin minte ca negresele să fi fost parte din repertoriul de prăjitureli ale familiei mele. Am descoperit, e drept, o rețetă de negrese în caietul moștenit de la mama, dar n-am fost niciodată tentată să o fac, pentru că nu-mi inspira acel desert ciocolătos, moale, lipicios pe care îl tot vedeam pe YouTube la cofetarii americani.


Am găsit însă această rețetă, catalogată ca „cel mai bun brownie”, și nu m-am putut abține să nu o fac. Din acel moment, nu am mai testat nici o altă rețetă de negresă. Am găsit-o pe cea perfectă!


Acest brownie nu este pentru toate zilele. Este o prăjitură cu adevărat decadentă, cu suprafața ușor crocantă și mijlocul moale, umed, plin de bucăți de ciocolată topită. Un răsfăț dedicat doar celor mai mari fani ai ciocolatei! Și partea bună e că nu necesită nici un fel de aparatură specială și se face în doar 25 de minute.


Ingrediente (16 porții)

240 gr unt gras, topit

2 linguri ulei vegetal

185 gr zahăr brun (Demerara)

245 gr zahăr tos

4 ouă mari

4 lingurițe extract de vanilie

150 gr făină

120 gr cacao

1 linguriță sare

270 gr ciocolată amăruie, tăiată bucăți

Timp de pregătire: 25 de minute

Timp de coacere: 35 de minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 175C și pregătim o tavă de prăjitură în care să coacem negresa (nu cea mare de aragaz), tapetând-o cu hârtie de copt. Eu am folosit una din teflon de aproximativ 28x18 cm.


Topim untul la microunde sau pe aragaz și îl transferăm într-un bol mare, apoi îl amestecăm cu uleiul, zahărul brun și zahărul tos. Nu avem nevoie de mixer la această rețetă, e suficientă o spatulă sau un tel.


Adăugăm ouăle, vanilia și sarea și amestecăm până ce compoziția se omogenizează și se deschide la culoare.


Deasupra, cernem făina și cacaoa. Amestecăm cu spatula, cu mișcări de sus în jos, doar până ce se încorporează ingredientele. Nu dorim să amestecăm prea mult, pentru a nu dezvolta rețeaua de gluten. Adăugăm jumătate din ciocolata tăiată și amestecăm ușor.


Turnăm aluatul în tava pregătită anterior și nivelăm cu spatula. Împrăștiem deasupra restul de ciocolată, în mod uniform, pe toată suprafața negresei. Dăm la cuptor pentru 35-40 de minute.


La această prăjitură nu se face testul scobitorii! Interiorul trebuie să rămână umed, dacă scobitoarea iese curată, înseamnă că s-a uscat prea tare și nu mai e brownie. Negresa este gata când mijlocul nu mai tremură, iar suprafața este fermă, dar ușor de spart. Scoatem prăjitura din cuptor și o lăsăm să se răcească ușor înainte de a o porționa și a o scoate din tavă.


Aceste brownies sunt bune călduțe, cât ciocolata din interior este încă moale, alături de o cupă de înghețată de vanilie. Nu degeaba este un desert clasic!


Informații nutriționale

Total: Kcal: 6660 | Carbohidrați: 631g | Grăsimi: 403g | Proteine: 114g | Zaharuri: 495g

Per porție: Kcal: 416 | Carbohidrați: 39g | Grăsimi: 25g | Proteine: 7g | Zaharuri: 31g

Urmăreşte-ne!
bottom of page