top of page

Cupcakes cu ciocolată și mentă (bezea elvețiană)


Caut mereu metode să îmbunătățesc rețetele pe care le fac și de aceea câteodată repet prăjituri pe care le-am mai făcut, la care schimb câte ceva.


Am făcut aceste cupcakes cu ocazia nunții fratelui meu, pentru luatul miresei de acasă. „Ordinul” a fost să fie cu ciocolată și mentă, pentru că fratele meu e mare fan al acestei combinații, dar am vrut să fie totui ceva special, nu aceeași rețetă pe care am tot făcut-o. Am înlocuit uleiul cu unt pentru a obține un blat mai dens și mai decadent, iar frostingul am vrut să fie ușor ca un fulg, motiv pentru care am făcut o bezea elvețiană. Ia ceva mai mult timp și este destul de pretențioasă, dar rezultatul final merită tot efortul.


Ingrediente (14 cupcakes)

Pentru blat:

240 ml apă clocotită

45 gr cacao

170 gr făină

2 lingurițe praf de copt

1/4 linguriță sare

115 gr unt moale

200 gr zahăr

2 ouă mari

semințele de la o păstaie de vanilie


Pentru frosting:

3 albușuri

150 gr zahăr

120 gr unt moale

1-2 ingurițe extract de mentă (sau lichior de mentă)


Timp de pregătire: 60 de minute

Timp de coacere: 20 de minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 190 de grade și pregătim formele de cupcakes.


Fierbem apa și o adăugăm peste cacao. Amestecăm bine și lăsăm deoparte să se răcească, eventual în frigider.


Amestecăm făina cu praful de copt și sarea.


Separat, batem untul îmrepună cu zahărul până când devine cremos. Adăugăm ouăle unul câte unul, amestecând bine după fiecare. La final încorporăm semințele de la păstaia de vanilie. Adăugăm făina și amestecăm bine, apoi la sfârșit cacaoa. Aluatul va fi destul de lichid, să nu vă speriați.


Turnăm aluatul în formele de cupcakes deja pregătite, umplându-le pe 3 sferturi. Dăm prăjiturile la cuptor pentru 16-19 minute, până când trec testul scobitorii. Le lăsăm să se răcească complet înainte de a le orna.


Pentru a face frostingul, separăm albușurile de la 3 ouă mari, având mare grijă ca nici o picătură de gălbenuș să nu ajungă în ele. Grăsimea împiedică formarea spumei, de aceea și vasul în care le vom bate trebuie să fie perfect curat (și preferabil din inox, deoarece plasticul reține grăsimea).


Punem albușurile împreună cu zahărul pe foc la bain-marie și amestecăm constant cu un tel până ce se topește tot zahărul. Turnăm apoi amestecul într-un castron curat și batem cu mixerul la viteză mare până ce se formează vârfuri tari. Continuăm să amestecăm pentru încă 6 minute, apoi adăugăm untul treptat, câte un cub o dată, bătând bine la viteză mică. Adăugăm extrasul sau lichiorul de mentă și mai batem pentru încă 2 minute. Amestecăm apoi cu o spatulă pentru a ne asigura că avem o cremă fină.


Ornăm prăjiturile cu cremă și decorăm după preferințe. Decorațiunile din imagine au fost făcute din marțipan colorat cu colorant alimentar Dr. Oetker, pentru că am uitat să-mi iau Wilton-urile de acasă, dar nu îl recomand, e greu de folosit și e nevoie de o cantitate mare pentru a ajunge la culoarea dorită.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 4173 | Carbohidrați: 480g | Grăsimi: 226g | Proteine: 64g | Zaharuri: 350g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 298 | Carbohidrați: 34g | Grăsimi: 16g | Proteine: 5g | Zaharuri: 25g

Urmăreşte-ne!
bottom of page