top of page

Dulceață de cireșe (fără zahăr)


Câtă aroganță, să ai în perioada asta prea multe cireșe în frigider și să trebuiască să faci ceva cu ele ca să nu se strice! Am auzit toate bancurile posibile și da, probabil că cele două borcănele de dulceață pe care le-am făcut mi-ar fi de ajuns pentru a cumpăra un iaht. Dar ce să-i faci, îmi place prea mult dulcele (blestemul vieții mele!) și nu pot, chiar nu pot să le dau!


Spuneam că-mi place prea mult dulcele. De fapt, corect ar fi să spun că sunt oleacă dependentă de dulce (și e demonstrat științific că zahărul dă dependență!). Încerc să mă tratez, am avut o perioadă lungă în care am reușit cât de cât să mă abțin, dar acum e sezonul înghețatei și nu prea mai am voință. În schimb, aleg să minimizez, pe cât posibil, cantitatea de zahăr în dulciurile de casă, și așa am ajuns să fac această dulceață de cireșe cât se poate de dietetică, bună și pentru diabetici, și pentru persoanele la dietă, și pentru copii.


Nu avem nevoie decât de două ingrediente: fructe (în cazul meu, cireșe) și suc de mere natural, fără zahăr adăugat (preferabil stors în casă, dar mie mi-e lene să spăl storcătorul, așa că, spre rușinea mea, nu-l mai folosesc de niște ani). Pectina din sucul de mere are rolul de a „lega” dulceața, în lipsa zahărului. În funcție de fructe, e posibil ca dulceața sau gemul făcute în această variantă să iasă mai acrișoare, mie îmi place și așa, mai ales în combinație cu unt de arahide (și el, evident, fără zahăr!).


Dintr-un kilogram de cireșe fără sâmburi mi-au ieșit două borcănele de 400 de grame de dulceață.

Ingrediente

500 gr fructe 300 ml suc de mere fără zahăr zeama de la o jumătate de lămâie


Timp de pregătire: 90 de minute Timp de fierbere: 30 de minute


Preparare

Spălăm și curățăm fructele de diversele părți care nu merg în dulceață :)) (sâmburi, codițe, frunze etc.). Asta-i operațiunea care mi-a luat cel mai mult timp.


Stropim fructele cu zeama de lămâie și le lăsăm puțin deoparte. Între timp, punem sucul de mere la fiert pentru 30 de minute, până când scade puțin. Adăugăm fructele în oală și fierbem la foc mic, amestecând din când în când pentru a nu se prinde, până ce compoziția se leagă, spumând de fiecare dată când e nevoie.


Turnăm dulceața încă fierbinte în borcane spălate și sterilizate în prealabil (borcanele să fie calde, altfel riscăm să crape). Închidem borcanele ermetic și le lăsăm să se răcească lent, eventual acoperite cu o pătură. Borcanele cu dulceață se păstrează în cămară sau alt loc răcoros și întunecat.


Informații nutriționale*

Kcal: 471 | Carbohidrați: 80g | Grăsimi: 1g | Proteine: 7g | Zaharuri: 103g


*Calculate pentru întreaga cantitate

Urmăreşte-ne!
bottom of page