top of page

Cheesecake cu unt de arahide


Relația mea cu untul de arahide este una tumultuoasă. L-am urât cu pasiune prima dată când l-am gustat, mi se părea prea gras și înnecăcios în același timp, și multă vreme am evitat să cumpăr. Apoi, într-o zi cu soare, am decis să fac un experiment să văd cum mai e și l-am adorat de la prima linguriță. Am avut o perioadă în care dădeam gata câte un borcan pe săptămână - îl mâncam ba cu lingurița, de cele mai multe ori, ba întins pe pâine sau cu biscuiți. Acum iau cam un borcan pe lună și mai nou îl folosesc și la gătit (inclusiv în preparate sărate). Îl prefer pe cel crunchy, deoarece are mai multă textură.


Aceasta este cea mai simplă rețetă de cheesecake posibilă - fără copt, cu ingrediente simple și gata în 10 minute, și combină două dintre ingredientele mele favorite - untul de arahide și mascarpone.


Ingrediente (12 porții)

Pentru crustă:

200 gr biscuiți graham sau digestivi

60 gr zahăr brun

80 gr unt topit


Pentru cremă:

250 gr mascarpone

500 ml frișcă lichidă

65 gr zahăr alb

2-3 linguri unt de arahide


Timp de pregătire: 10 de minute


Preparare

Pregătim o formă de tort cu pereți detașabili. Topim untul și îl lăsăm la răcit. Sfărâmăm biscuiții cu ajutorul unui sucitor.


Facem crusta combinând biscuiții sfărâmați împreună cu zahărul brun și untul topit. Punem compoziția pe fundul tăvii, întinzând bine cu mâna, și dăm la frigider în timp ce facem crema.


Batem brânza mascarpone cu mixerul. Adăugăm frișca lichidă și mixăm la viteză mare până se îngroașă compoziția. Adăugăm apoi zahărul și batem cu mixerul până formează vârfuri tari. Adăugăm untul de arahide și amestecăm ușor cu o spatulă. Turnăm crema peste crustă și mai dăm la frigider pentru câteva ore. Rapid, delicios, numai bun pentru un party pentru care nu vrem să muncim foarte mult.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 4817 | Carbohidrați: 290g | Grăsimi: 386g | Proteine: 48g | Zaharuri: 77g

Per porție: Kcal: 401 | Carbohidrați: 24g | Grăsimi: 32g | Proteine: 4g | Zaharuri: 6g

Urmăreşte-ne!
bottom of page