top of page

Rainbow Cupcakes


Cum mâine este 1 iunie, am vrut ca reţeta de azi să fie cumva în ton cu Ziua Copilului, cu atât mai mult cu cât şi noi, adulţii, vrem să ne simţim din când în când copii, nu?


Reţeta pentru aceste cupcakes este una extrem de simplă, dar foarte colorată. Culorile vibrante ale acestui mini-curcubeu nu au cum să nu înveselească ziua oricui, mic sau mare.


Ingrediente (12 cupcakes)

Pentru blat:

113 gr unt moale

130 gr zahăr

3 ouă mari

1 linguriţă extract de vanilie

195 gr făină

1 1/2 linguriţe praf de copt

1/4 linguriţă sare

60 ml lapte

coaja de la o lămâie

colorant alimentar gel


Pentru frosting:

230 gr zahăr pudră

113 gr unt moale

1 linguriţă extract de vanilie

1 lingură lapte

colorant alimentar gel


Timp de pregătire: 40 de minute

Timp de coacere: 20 de minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 200 de grade (vom scădea temperatura când coacem prăjiturile) şi pregătim formele de cupcakes.


Cernem împreună făina, praful de copt şi sarea. Separat, mixăm untul cu zahărul până devine cremos. Adăugăm ouăle peste unt, unul câte unul, mixând bine de fiecare dată. Amestecăm în compoziţie şi coaja rasă de lămâie.


Turnăm făina peste compoziţie (preferabil în două tranşe, amestecând mai întâi cu o spatulă şi apoi cu mixerul, pentru a nu umple toată bucătăria de praf). La sfârşit, încorporăm vanilia şi laptele.


Împărţim compoziţia în mod egal în boluri separate, depinzând de numărul de culori pe care vrem să-l folosim. Eu am folosit 5 culori (roşu, galben, albastru, verde şi violet) - nu recomand mai multe, deoarece cantitatea de aluat este destul de mică. Turnăm colorant alimentar în fiecare castron, amestecând bine cu linguriţe separate.


Punem câte o linguriţă din fiecare culoare în fiecare din cele 12 forme de cupcakes, continuând până se termină toată compoziţia. Nu trebuie să vă chinuiţi să nivelaţi aluatul în forme decât dacă vreţi neapărat să vă iasă straturi pe orizontală. Eu am vrut ceva mai jucăuş, aşa că nu mi-am bătut capul cu asta.


Scădem temperatura la 175 de grade şi coacem cupcake-urile pentru 10 minute. Dăm apoi cuptorul la 135 de grade şi mai coacem pentru încă 10 minute, sau până trec testul scobitorii. Le lăsăm să se răcească complet înainte de a le decora.


Pentru frosting, batem untul cu zahărul pudră (cernut!) până când amestecul este cremos. Adăugăm vanilia şi laptele, amestecând bine. Pentru un efect de curcubeu, împărţiţi crema în castroane separate şi amestecaţi colorant în fiecare, apoi puneţi crema în poş în aşa fel încât culorile să stea una lângă alta.


Tip: folosiţi colorant alimentar gel, nu lichid, pentru că cel lichid strică consistenţa compoziţiei. Eu folosesc Wilton, este foarte bun şi e nevoie doar de un vârf de linguriţă pentru a obţine culori vibrante; am văzut că şi Dr. Oetker a scos ceva de genul, dar nu l-am încercat şi nu pot să-mi dau cu părerea.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 4233 | Carbohidrați: 508g | Grăsimi: 221g | Proteine: 61g | Zaharuri: 359g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 353 | Carbohidrați: 42g | Grăsimi: 18g | Proteine: 5g | Zaharuri: 30g

Urmăreşte-ne!
bottom of page