top of page

Cupcakes cu ciocolată și mentă (cream cheese frosting)


Din nou ciocolată și mentă, o obsesie pe care o am atunci când vine vorba de dulciuri. Am auzit că ar fi persoane cărora combinația li se pare ciudată, chestie care mi se pare cam SF, dar nah, fiecare cu ale lui, eu voi continua să o savurez cu aceeași plăcere.


Ingrediente (15 de cupcakes)

Pentru blat:

200 gr zahăr

105 gr făină

45 gr cacao de calitate

3/4 lingurițe praf de copt

3/4 lingurițe bicarbonat

1/2 linguriță sare

1 ou

120 ml lapte

60 ml ulei

1 linguriță extract de vanilie

120 ml apă fiartă


Pentru frosting:

120 gr unt moale

120 gr cremă de brânză

350 gr zahăr pudră (din care eu am pus cam jumătate, dar asta a dus la o cremă mai puțin fermă)

60 ml frișcă lichidă

1/2 linguriță extract de vanilie

1 linguriță extract de mentă

colorant verde


Timp de pregătire: 20 de minute

Timp de coacere: 20 de minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 180 de grade și pregătim formele de cupcakes.


Amestecăm ingredientele uscate (zahăr, făină, cacao, praf de copt, bicarbonat și sare) într-un bol mare. Adăugăm ouăle, laptele, uleiul și vanilia și batem ci mixerul la viteză medie cam două minute (compoziția va fi destul de lichidă). La sfârșit adăugăm și apa fierbinte.


Turnăm compoziția în formele de cupcakes, având grijă să nu le umplem mai mult de 2/3 (jumătate dacă le coaceți în partea de sus a cuptorului). Lăsăm la cuptor pentru 18-20 de minute, până când suprafața este elastică (nu lăsați prea mult, prăjiturile vor deveni tari și nu vor mai fi la fel de gustoase). Lăsați cupcake-urile să se răcească complet înainte de a le orna.


Pentru a face crema, mixăm untul cu crema de brânză până când amestecul este ușor și pufos. Adăugăm zahărul și amestecăm bine, până când nu se mai simt cristalele (eu nu am făcut asta, mă grăbeam pentru că le-am făcut pe ultima sută de metri înainte de a primi musafiri, iar crema nu a ieșit foarte fină, dar asta nu i-a luat din savoare).


Adăugăm frișca lichidă, extractul de vanilie și cel de mentă și amestecăm bine. La final, punem și colorantul alimentar verde. Ornăm prăjiturile și le savurăm cu prietenii.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 4743 | Carbohidrați: 644g | Grăsimi: 228g | Proteine: 47g | Zaharuri: 554g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 316 | Carbohidrați: 43g | Grăsimi: 15g | Proteine: 3g | Zaharuri: 37g

Urmăreşte-ne!
bottom of page