top of page

Tiramisu


Până recent, nu am fost mare fan tiramisu. Am încercat această prăjitură de câteva ori prin restaurante, dar nu mi-a spus nimic şi într-un final am renunţat la a o mai comanda. Însă domnul este înnebunit după ea şi m-a rugat să-i fac acasă, aşa că m-am pus pe studiat reţete. Şi ce să vezi, dintr-o persoană complet dezinteresată când auzeam de tiramisu, am devenit şi eu încântată de acest delicat desert şi am început să-l fac destul de des.


Bănuiesc că această transformare a venit datorită faptului că, făcând desertul acasă, am descoperit mascarpone - o "specie" de brânză italiană pe care am ajuns să o folosesc foarte des în reţete. Şi am mai descoperit că ce vând restaurantele drept tiramisu este, de multe ori, o minciună. Reţetele cu frişcă sau, şi mai dubios, cu fructe de pădure sunt cu totul alte prăjituri. Să fim clari din start: nu există tiramisu fără mascarpone!


Mai rămâne de menţionat de la început că tiramisu e o prăjitură pentru a doua zi. Trebuie să stea la frigider cel puţin câteva ore înainte de servire, pentru a da timp pişcoturilor să se înmoaie şi să se transforme în acel blat pufos pe care ni-l dorim. Dacă servim desertul prea repede, pişcoturile vor rămâne tari şi se vor sfărâma, iar rezultatul va lăsa de dorit atât în ceea ce priveşte gustul, cât şi aspectul.


Ingrediente (12 porții)

400-500 gr pişcoturi (în funcţie de mărimea vasului utilizat)

750 gr mascarpone

3 ouă mari

6 linguri de zahăr

un praf de sare

o păstaie de vanilie (seminţele)

o ceaşcă de cafea (rece)

cacao pentru ornat


Timp de pregătire: 30 de minute

Desertul nu necesită coacere.


Preparare

Separăm albuşurile de gălbenuşuri. Batem gălbenuşurile cu 3 linguri de zahăr, până se deschid la culoare. Adăugăm mascarpone-ul şi seminţele de la păstaia de vanilie (se poate folosi şi esenţă sau extract de vanilie, dar nu-i chiar acelaşi lucru).


Separat, batem albuşurile cu un praf de sare, adăugând şi celelate 3 linguri de zahăr. De menţionat că reţeta originală este fără albuşuri, dar ele dau o consistenţă mai fină cremei. Trebuie să avem grijă cum încorporăm albuşurile - în nici un caz nu o facem cu mixerul, ci amestecăm uşor cu o spatulă, pentru ca rezultatul final să fie o cremă aerată.


Adăugăm un strat subţire de cremă pe fundul vasului pe care îl vom folosi la montarea prăjiturii. Scopul acestuia este de a face desertul mai uşor de scos din vas.


Turnăm cafeaua într-o farfurie adâncă. Dacă doriţi, puteţi să mai adăugaţi zahăr - părerea mea este că nu mai trebuie, pişcoturile au şi ele destul. Pentru cei mai curajoşi sau care nu vor servi acest desert şi copiilor, puteţi pune şi puţin alcool în sirop (Marsala, lichior, brandy...) - eu am adăugat 3 linguriţe de lichior de cafea.


Însiropăm fiecare pişcot în parte, având grijă să nu îl ţinem în sirop mai mult de 2-3 secunde (pişcotul să fie însiropat doar pe jumătate, altfel se va rupe, iar la final blatul va fi unul mult prea moale).


Punem un strat de pişcoturi în vas. Peste acestea, turnăm un strat gros de cremă, apoi urmează un al doilea strat de pişcoturi şi încă unul de cremă. Acoperim prăjitura cu un strat de cacao (cernută!).


Dăm prăjitura la frigider pentru minim 6-8 ore. Eu o fac întotdeauna cu o seară înainte de a o servi, pentru a avea timp să se "aşeze".


Tiramisu este un desert extrem de simplu de făcut, iar rezultatul final va fi spectaculos dacă se respectă timpul de refrigerare şi, evident, reţeta. Vă invit să o încercaţi, veţi vedea că o veţi face iar şi iar!


Informații nutriționale

Total: Kcal: 4783 | Carbohidrați: 458g | Grăsimi: 287g | Proteine: 110g | Zaharuri: 285g

Per porție: Kcal: 399 | Carbohidrați: 38g | Grăsimi: 24g | Proteine: 9g | Zaharuri: 24g

Urmăreşte-ne!
bottom of page