top of page

Cupcakes cu ness


Tradiţia de Crăciun la noi în familie spune că prăjitura cu ness este nelipsită de pe masă. O făcea mama mereu, iar bunică-mea o face de fiecare dată când mă duc la ei de sărbători. Este, de altfel, şi prăjitura mea preferată, pe care o mănânc însă rar, pentru că este destul de grea şi dulce. Cum anul acesta nu am fost la ai mei de sărbători, am vrut neapărat să o fac, însă pasiunea mea pentru cupcakes m-a determinat să o reinventez. Al meu prinţ a spus că au fost cele mai bune cupcakes pe care le-am făcut vreodată.


Ingrediente (20 cupcakes)

Pentru blat:

14 linguri de zahăr

6 ouă

3 linguri de făină

140 gr nuci măcinate


Pentru cremă

1 1/2 pachet de unt sau margarină

100 gr zahăr

3 linguri de ness


Timp de pregătire: 20 minute

Timp de coacere: 40 de minute


Preparare:

Se separă ouăle. Se bat cele 6 gălbenuşuri cu zahărul, după care se adaugă făina şi nucile măcinate. La sfârşit se adaugă albuşurile, bătute spumă în prealabil cu un praf de sare. Albuşurile se amestecă cu grijă în compoziţie. Dacă aveţi răbdare, va ieşi cel mai aerat şi uşor blat pe care l-aţi văzut vreodată!


Se tapetează formele de cupcakes cu hârtiuţele speciale şi se toarnă compoziţia, care nu trebuie să umple mai mult de 3/4 din forme.


Se coace blatul la foc mic (cam 150-180 de grade), în cuptorul preîncălzit bine, aproximativ 40 de minute.


Pentru cremă, se freacă untul cu zahărul (spumă). La sfârşit se adaugă cele trei linguri de ness. Crema o vom pune deasupra abia după ce s-a răcit blatul bine. Se pot orna cupcake-urile cu nuci prăjite şi tăiate sau cu ciocolată. Eu am pus în cremă şi câteva picături de lichior de mentă pentru un gust mai festiv :P


Absolut delicioase!

Informații nutriționale

Total: Kcal: 5934 | Carbohidrați: 502g | Grăsimi: 403g | Proteine: 101g | Zaharuri: 450g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 297 | Carbohidrați: 25g | Grăsimi: 34g | Proteine: 5g | Zaharuri: 23g

Urmăreşte-ne!
bottom of page