top of page

Cupcakes cu lămâie şi ciocolată albă


Am împlinit niște ani săptămâna trecută și am făcut aceste cupcakes pentru colegii de serviciu. Am vrut ceva fresh, nu foarte dulce și cumva clasic, ca să nu-i sperii cu combinațiile mele dubioase chiar de la început. Așa am ajuns la această rețetă de cupcakes cu lămâie și ciocolată albă. Mmmmm!


Ingrediente (12 cupcakes)

Pentru blat:

120 gr unt moale

150 gr zahăr

coaja de la o lămâie

2 ouă mari

200 gr făină

2 lingurițe praf de copt

125 ml lapte


Pentru frosting:

120 gr unt moale

200 gr zahăr pudră, cernut

50 gr ciocolată albă


Timp de pregătire: 20 de minute

Timp de coacere: 18 minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 180 de grade și pregătim tava de cupcakes.


Cernem făina împreună cu praful de copt.


Separat, mixăm untul cu zahărul până devine cremă. Adăugăm coaja de lămâie, apoi ouăle, unul câte unul, amestecând bine după fiecare. Încorporăm jumătate din cantitatea de făină și jumătate din cantitatea de lapte, amestecând bine. Adăugăm apoi restul de făină și de lapte.


Pentru un gust mai puternic, eu am pus zeama de la o lămâie, completând apoi cu lapte până la 125 ml lichid.


Turnăm compoziția în formele de cupcakes, umplându-le pe 3/4. Dăm la cuptor pentru aproximativ 18 minute sau până când prăjiturile trec testul scobitorii. Le lăsăm să se răcească complet înainte de a le orna.


Pentru cremă, topim ciocolata la bain-marie sau la microunde, lăsând să se răcească înainte de a o folosi. Aveți grijă la ciocolata care nu e făcută cu unt de cacao, dacă se răcește prea mult, se va întări și nu va mai putea fi folosită în cremă! (Urmăriți ingredientele, dacă e făcută cu grăsimi vegetale în loc de unt de cacao, încorporați-o în cremă cât încă mai este moale, dar nu fierbinte.)


Cremuim untul, apoi adăugăm zahărul pudră, puțin câte puțin. La sfârșit, turnăm și ciocolata albă și amestecăm bine. Ornăm cupcake-urile cu cremă; deasupra putem pune ciocolată albă rasă, coajă de lămâie sau alte ornamente. Pentru un look primăvăratic, eu am ales să le ornez cu flori colorate din pastă de zahăr.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 3692 | Carbohidrați: 531g | Grăsimi: 158g | Proteine: 54g | Zaharuri: 358g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 308 | Carbohidrați: 44g | Grăsimi: 13g | Proteine: 5g | Zaharuri: 30g

Urmăreşte-ne!
bottom of page