top of page

Lady Cupcakes (ghimbir şi apă de trandafiri)


8 martie e o zi specială pentru noi, fetele, şi mie una îmi place să mă răsfăţ singură la ocazii din astea. Drept urmare, pe lângă faptul că mi-am făcut cadou un mixer nou (era oarecum şi o necesitate, cel vechi nu cred că o mai duce mult având în vedere minunata aromă de motor ars pe care o emană după două minute de folosire), am vrut să fac o prăjitură delicată, perfectă pentru a sărbători că sunt femeie. Aşa am ajuns la aceste cupcakes elegante, exotice, cu ghimbir şi glazură roz cu parfum de trandafiri.


*** Puţin despre mixer. Nu cred în cheltuitul sumelor exorbitante atunci când vine vorba de echipament de bucătărie de genul ăsta. Toate jucăriile mele au fost relativ ieftine şi îşi fac treaba foarte bine. Vechiul mixer (clasic, de mână) a fost vreo 30 de lei acum 6-7 ani şi abia acum a început să dea semne de neputinţă. Am vrut să-l înlocuiesc cu un mixer cu bol, ca să nu mai trebuiască să stau de fiecare dată cu aparatul în mână (lene, alea alea), dar poate fi scos de pe suport dacă vreau neapărat să lucrez cu el "classic style". A fost 80 de lei şi dacă o să mă ţină măcar cât celălat, o să consider investiţia mai mult decât recuperată. ***


Revenind la cupcakes. Reţeta asta este foarte prinţesească, apa de trandafiri dându-i o aromă care mie îmi aduce aminte de şerbetul pe care îl făcea bunica mea când eram noi copii. Găsiţi apă de trandafiri în mai toate super marketurile, la raioanele de produse exotice/arăbeşti.


La această reţetă, am lucrat cu măsurători americane (cups, linguri, linguriţe - printre ultimele achiziţii se numără şi două seturi de instrumente de măsurare americane), dar voi da şi cantităţile în grame/mililitri.


Ingrediente (18 cupcakes)

Pentru blat:

345 gr făină

1 lingură de ghimbir măcinat

1/2 linguriţă praf de copt

1/4 linguriţă bicarbonat

1/4 linguriţă sare

115 gr unt moale

290 gr zahăr

3 ouă

180 ml lapte

2 linguri de ghimbir confiat, tăiat fin


Pentru glazură:

690 gr zahăr pudră - eu am folosit doar 450 gr

80 ml lapte

2 1/2 linguriţe apă de trandafiri

colorant alimentar roz


Timp de pregătire: 15 minute

Timp de coacere: 30 de minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 170 de grade. Pregătim formele de cupcakes.


Cernem făina şi o amestecăm cu ghimbirul, praful de copt, bicarbonatul şi sarea.


Separat, amestecăm untul cu zahărul până când devine ca o cremă pufoasă. Adăugăm ouăle, unul câte unul, mixând bine de fiecare dată. Încorporăm o treime din cantitatea de făină, apoi jumătate din cantitatea de lapte; repetăm, până terminăm de adăugat toată făina şi tot laptele. Amestecul va fi destul de lichid.


Turnăm compoziţia în formele de cupcakes, în aşa fel încât să le umplem doar pe jumătate. Coacem pentru 20-30 de minute, până când devin aurii şi interiorul este făcut (testăm cu o scobitoare). Le lăsăm să se răcească complet înainte de a turna glazura.


Pentru glazură, amestecăm toate ingredientele împreună pentru câteva minute. O turnăm peste cupcakes după ce se răcesc, în aşa fel încât să se umple forma (hârtiuţa). Lăsăm prăjiturile să se "odihnească" pentru 2 ore înainte de a le servi, pentru a da timp glazurii să se întărească.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 6682 | Carbohidrați: 1299g | Grăsimi: 135g | Proteine: 83g | Zaharuri: 1026g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 371 | Carbohidrați: 108g | Grăsimi: 8g | Proteine: 5g | Zaharuri: 57g

Urmăreşte-ne!
bottom of page