top of page

Cupcakes cu portocale şi nucă de cocos


Mi-am dat seama că tind să aleg reţete fresh, cu fructe, atunci când mă apuc de făcut prăjituri. Asta şi pentru că, deşi îmi plac dulciurile (duh!), nu îmi plac dulciurile foarte dulci. (În aceeaşi ordine de idei, o să vedeţi mereu că încerc să reduc cantităţile de zahăr atunci când reproduc o reţetă - cum se întâmplă şi în aceasta.)


Am făcut aceste cupcakes pentru colegii lui B (v-am spus că a fost ziua lui weekendul trecut) şi feedbackul a fost extrem de pozitiv (s-au terminat în mai puţin de 10 minute). Nu vă speriaţi de cantităţi, am făcut mai mult de 40 de bucăţi, dar reţeta se poate adapta în funcţie de necesităţi.


Ingrediente (20 de cupcakes)

Pentru blat:

470 gr făină

1 linguriţă praf de copt

3/4 linguriţe bicarbonat

1/2 linguriţă sare

115 gr unt moale

230 gr zahăr

1 linguriţă extract de vanilie

2 ouă mari

172 gr iaurt

90 ml suc de portocale

coaja de la 3 portocale

50 ml lapte de cocos


Pentru cremă:

60 gr unt moale

225 gr cremă de brânză

30 ml suc de portocale

coaja rasă de la 1 portocală

340 gr zahăr pudră


Timp de pregătire: 40 de minute

Timp de coacere: 25 minute


Preparare

Preîncălzim cuptorul la 180 de grade. Pregătim formele de cupcakes.


Cernem împreună făina, praful de copt, bicarbonatul şi sarea.


Separat, batem untul împreună cu zahărul până se deschide la culoare. Adăugăm vanilia (eu prefer să folosesc păstăi de vanilie sau Finesse de la Dr. Oetker, aceasta din urmă conţinând vanilie, spre deosebire de esenţe, care sunt exclusiv chimicale). Batem ouăle, unul câte unul, asigurându-ne că sunt bine încorporate înainte de a-l adăuga pe următorul.


Adăugăm în compoziţie iaurtul şi laptele de cocos, mixând la viteză medie. Să nu vă speriaţi de aspectul brânzit al compoziţiei, e ok să arate aşa. Adăugăm făina în trei etape, amestecând bine de fiecare dată.


La final, e momentul să includem sucul şi coaja de lămâie. Compoziţia finală va fi semi-lichidă şi lucioasă.


Turnăm amestecul în formele de cupcakes (le umplem pe 3/4) şi dăm la cuptor pentru 20-25 de minute. Le lăsăm să se răcească complet înainte de ale orna.


Pentru frosting, amestecăm untul cu brânza până ce iese o cremă moale. Puteţi folosi orice tip de cremă de brânză doriţi, de data asta am pus mascarpone pentru că prinţul meu e mare fan şi a cerut în mod expres. Adăugăm jumătate din cantitatea de zahăr pudră, apoi sucul şi coaja rasă de portocală. Mixăm şi restul de zahăr pudră, adăugând câte puţin, în funcţie de cât de consistentă vrem să fie crema.


*** Eu am pus doar vreo 200 de grame de zahăr pudră, am considerat că e suficient pentru ca frosting-ul să nu iasă prea dulce. Am făcut acest lucru însă în detrimentul consistenţei cremei, care a fost destul de moale, însă am mai întărit-o puţin adăugând în compoziţie fulgi de nucă de cocos. O modalitate bună de a întări cremele fără a exagera cu zahărul este şi amidonul alimentar - adăugaţi câte puţin până când crema are consistenţa pe care o vreţi. De altfel, şi zahărul pudră are amidon în el, fiid ceea ce ajută cremele să "stea". ***


Ornaţi pe deasupra cu fulgi de nucă de cocos sau tipul de ornament dorit.


Aceste prăjituri sunt uşoare, nu foarte dulci şi se topesc în gură.


Informații nutriționale

Total: Kcal: 6299 | Carbohidrați: 948g | Grăsimi: 225g | Proteine: 102g | Zaharuri: 579g

Per porție (1 cupcake): Kcal: 315 | Carbohidrați: 47g | Grăsimi: 11g | Proteine: 5g | Zaharuri: 29g

Urmăreşte-ne!
bottom of page